miércoles, 10 de febrero de 2016

E TI, QUE PINTAS?

Hoxe imos a coñecer mellor a vida deste famoso pintor, Vincent Van Gogh.



Neno de grandes ollos e cabelo avermellado.

Así  era o neno Vincent Van Gogh cando naceu o 30 de marzo de 1850 en Brabante (Holanda). Os seus pais eran Theodorus, un sacedorte protestante, e  Anna Cornelia.
A súa familia tiña un carácter ríxido e conservador. A súa nai ensinoulle a amar a natureza e as obras de arte. Foi o maior de seis irmáns. Os seus preferidos foron Theo e Wil que sempre o apoiaron.




Calado e observador

No colexio sempre foi un neno calado, atento e observador. E tivo moita facilidade para os idiomas. A súa diversión era pasear polo campo, cazar insectos, recoller flores e plantas, e debuxar todo o que vía.




Aos dezaseis anos colocouse de axudante nunha galería de arte da Haia. Aos vinte anos trasladouse a Londres. Alí namorouse por primeira vez, pero non tivo sorte. Empezou a ter un carácter un pouco arisco, como se sempre estivera de malhumor. Posteriormente trasladouse a París.

Traballou de profesor de idiomas en Ramsgate e en Isleworth. Axudaba na igrexa e decidiu estudar Teoloxía. Canso do latín e o grego marchouse a unha mina belga de Borinage. Sentiu vergoña de pertencer a unha familia burguesa e doou toda a súa roupa, comida e calzado a aqueles mineiros tan pobres.



Unha decisión moi acertada. E unha disputa.

Vincent decidiu dedicarse á pintura, En 1880 inscribiuse na Academia de Belas Artes de Bruxelas. Pasou dous anos na casa paterna de Nuenen. En París coñeceu aos impresionistas. En 1888 Vincent trasladouse a Arles, onde conviviu con Paul Gauguin.
A instancias súas, Paul Gauguin instalouse na "casa amarela" (así chamada pola cor das súas paredes) en outubro de 1888, pero a relación foi facéndose máis e máis difícil polo forte temperamento de ambos. No transcurso dunha discusión, Van Gogh chegou a atacar a Gauguin cunha navalla de afeitar; logo, arrepentido daquel arranque, cortouse o lóbulo da orella para expiar a súa culpa e fíxollo chegar a Gauguin, quen, lonxe de conmoverse ante aquela mostra de contrición, xulgábao xa como un tolo perigoso co que non tiña ningunha intención de convivir. Deste confuso lance (pois existen outras versións do mesmo) dan fe dous soados autorretratos do pintor cunha orella vendada; no segundo deles aparece fumando melancólicamente a súa pipa, ensimesmado e sombrío.

Esta era o seu cuarto en Arles:




O vivo colorido e as formas retortas caracterizan as súas obras de Arles entre as que destacan Catorce xirasois, a Casa amarela, Terraza de café pola noite ou a Cadeira de Van Gogh.




As cores dos seus cadros pasaron de ser marróns e escuros a tonalidades moi vivas e intensas. As paisaxes, os retratos e as flores sempre foron os seus cadros preferidos. Pintou máis de 900 cadros.






É un dos pintores que máis autorretratos fixo, como podedes ver neste video.


Aquí vos deixo un enlace onde podedes facer puzzles de cadros de Van Gogh.

Quebracabezas de cadros de Van Gogh.





Hoy vamos a conocer mas sobre la vida del famoso pintor Van Gogh.

Niño de grandes ojos y cabello rojizo.

Así es como era el niño Vincent Van Gogh cuando nació el 30 de marzo de 1850 en Brabante (Holanda). Sus padres eran Theodorus, un sacedorte protestante, y  Anna Cornelia.
Su familia tenía un carácter rígido y conservador. Su madre le enseñó a amar la naturaleza y las obras de arte. Fue el mayor de seis hermanos. Sus preferidos fueron Theo y Wil que siempre le apoyaron.

Callado y observador

En el colegio siempre fue un niño callado, atento y observador. Y tuvo mucha facilidad para los idiomas. Su diversión era pasear por el campo, cazar insectos, recoger flores y plantas, y dibujar todo lo que veía.
A los dieciséis años se colocó de ayudante en una galería de arte de La Haya. A los veinte años se trasladó a Londres. Allí se enamoró por primera vez, pero no tuvo suerte. Empezó a tener un carácter malhumorado. Posteriormente se trasladó a París.
Después trabajó de profesor de idiomas en Ramsgate y en Isleworth. Ayudaba en la iglesia y decidió estudiar Teología. Cansado del latín y el griego se marchó a una mina belga de Borinage. Sintió vergüenza de pertenecer a una familia burguesa y donó toda su ropa, comida y calzado a aquellos mineros tan pobres.

Una decisión importante, y una riña.

Vincent decidió dedicarse a la pintura, En 1880 se inscribió en la Academia de Bellas Artes de Bruselas. Pasó dos años en la casa paterna de Nuenen. En París conoció a los impresionistas. En 1888 Vincent se trasladó a Arles, donde convivió con Paul Gauguin.
A instancias suyas, Paul Gauguin se instaló en la "casa amarilla" (así llamada por el color de sus paredes) en octubre de 1888, pero la relación fue haciéndose más y más difícil por el fuerte temperamento de ambos. En el transcurso de una discusión, Van Gogh llegó a atacar a Gauguin con una navaja de afeitar; luego, arrepentido de aquel arranque, se cortó el lóbulo de la oreja para expiar su culpa y lo hizo llegar a Gauguin, quien, lejos de conmoverse ante aquella muestra de contrición, lo juzgaba ya como un loco peligroso con el que no tenía ninguna intención de convivir. De este confuso lance (pues existen otras versiones del mismo) dan fe dos célebres autorretratos del pintor con una oreja vendada; en el segundo de ellos aparece fumando melancólicamente su pipa, ensimismado y sombrío.

El vivo colorido y las formas retorcidas caracterizan sus obras de Arles entre las que destacan Catorce girasoles, la Casa amarilla, Terraza de café por la noche o la Silla de Van Gogh. 
A lo largo de su vida sufrió una serie de desequilibrios emocionales que lo llevaron entre otras cosas a cortarse la oreja y a vivir con una serie de trastornos.


Los colores de sus cuadros pasaron de ser marrones y oscuros a tonalidades muy vivas e intensas. Los paisajes, los retratos y las flores siempre fueron sus cuadros preferidos. Pintó más de 900 cuadros.


Es uno de los pintores que ha hecho más autorretratos. Los podeis ver en el último video.

Aquí teneis un enlace en el que podeis hacer puzzles de Vicent Van Gogh:

No hay comentarios:

Publicar un comentario